Grillowana cukinia z kaszą i migdałami

Za oknem chłodno, wietrznie, a na talerzu namiastka lata… Dziś proponuję powrót do wakacyjnej kuchni w postaci lekkiej, grillowanej cukinii podanej w towarzystwie delikatnej kaszy oprószonej prażonymi migdałami.

Kaszę orkiszową możesz zastąpić dowolną, ulubioną kaszą.

Składniki

Dla 2 osób:

  • Średnia cukinia lub 2 małe
  • 2 woreczki dowolnej kaszy
  • Łyżka masła
  • Pół pęczka posiekanej, świeżej natki pietruszki
  • Garść płatków migdałowych
  • Sól lub sól ziołowa, pieprz, wędzona papryka
  • Opcjonalnie – gałązka selera
Grillowana cukinia z kaszą i migdałami

Przygotowanie

Kasza:

  1. Ugotuj na sypko swoją ulubioną kaszę z dodatkiem odrobiny soli i gałązką selera.
  2. Po odcedzeniu, przełóż kaszę do miski i dodaj masło, pietruszkę, sól lub sól ziołową oraz pieprz.
  3. Wymieszaj do rozpuszczenia masła.

Cukinia:

  1. Umyj cukinię – możesz obrać ze skórki ale nie jest to konieczne.
  2. Pokrój na ok 7mm plastry. Jeżeli cukinia ma duże pestki, możesz je usunąć łyżką.
  3. Rozłóż plastry na desce i oprósz je solą, pieprzem i papryką wędzoną.
  4. Rozgrzej patelnię grillową, skrop delikatnie olejem i układaj plastry cukinii jeden koło drugiego.
  5. Po 3-4 minutach, obróć plastry na drugą stronę, do uzyskania złotych pasów.

Migdały:

  1. Na suchą patelnię wsyp płatki migdałowe i postaw patelnie na średnim gazie.
  2. Potrząsaj patelnią co 1 minutę
  3. Kiedy płatki zaczną przybierać brązową barwę, zdejmij patelnię z ognia.
Autor: Elżbieta, Ambasador Zdrowej Żywności
© 2019 bi1 hipermarket | Wszystkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: Agencja reklamowa adStone
bi1